Aprenent a través del joc i la manipulació

Al llarg del curs estem realitzant diverses activitats de caràcter manipulatiu per treballar diferents àmbits, com per exemple el matemàtic i el de coneixement del medi. La metodologia d'aquestes activitats està basada en una estratègia d'aprenentatge per investigació orientada, en la qual els alumnes adquireixen conceptes a treballar directament per manipulació amb materials i objectes quotidians o mitjançant simulacions.
A a les classes de 4t de Garlandí i Tòfona, per una banda, a matemàtiques hem treballat les fraccions amb material molt divers i relacionant-ho amb les peces del tangram per tal de veure les equivalències entre elles i la unitat.
Per una altra banda, dins l'àrea de coneixement del medi natural hem dissenyat un joc en format trivial sobre els animals invertebrats. Hem pogut aprofundir i ampliar encara més els nostres coneixements sobre les característiques dels diferents grups i sub-grups d'aquests animals! I a més a més, ha estat molt emocionant!

Us deixem una mostra de les activitats de matemàtiques i de medi.


A sisè sovint fem servir l'observació de situacions que se'n presenten espontàniament, com aquesta papallona que ens va venir a veure al pati i que ens va animar a representar simetries. El multilink ens va molt bé per representar unitats de volum o veure les parts d'un conjunt. Vam treballar els quadrats i els cubs d'un nombre i els vam representar. Per altra banda, vam crear unes muntanyes de plastilina i vam estudiar les corbes de nivell i la seva representació gràfica. 

A través de totes aquestes activitats intentem fomentar l'interès, l'entusiasme i la il·lusió per seguir aprenent dia rere dia tots els nous coneixements que estan per venir i reforçar tots aquells que ja hi són.








Comentaris

Entrades populars